مدیریت کابل افقی بهتر است یا عمودی؟

بخش بزرگی از زیرساخت‌ شبکه برنامه ریزی دقیق برای مرتب سازی و آرایش کابل است. اگر طول کابل و روش‌های مرتب سازی کابل را از قبل مشخص نکنید، در طولانی مدت موجب ایجاد مشکلات گوناگون می‌شود.

آرایش کابل با استفاده از تجهیزات گوناگونی انجام می‌شود. یکی از این تجهیزات مدیریت کابل است. دستگاه مدیریت کابل به دور صورت افقی و عمودی عرضه می‌شود. با توجه به نیازی که مصرف کننده دارد می‌توان بهترین نوع مدیریت کابل را انتخاب کرد.

 

چند نکته برای انتخاب مدیریت کابل مناسب

  • همه چیز را از قبل برنامه ریزی کنید: مکان و مسیری که مدیریت کابل در آن قرار می‌گیرد را مشخص کنید.
  • با استاندراد شرکت‌ها پیش بروید: با پیشرفت تکنولوژی و توسعه‌ی محصولات به منظور بهبود تجربه‌ی کاربری، نیاز است شما نیز خود را به روز کنید و استاندارد محصولات شرکت‌های شناخته شده را دنبال کنید.

مدیریت کابل افقی

مدیریت کابل افقی

منظور از مدیریت کابل افقی این است که این قطعه به صورت افقی نصب و استفاده می‌شود. مدیریت کابل افقی می‌تواند با توجه به نحوه‌ی چینش تجهیزات، بالا یا پایین کابل قرار بگیرد.

 

مزایای استفاده از سیستم مدیریت کابل افقی:

  • نصب سیستم مدیریت افقی بسیار آسان است. تقسیم بندی و جدا کردن کابل‌ها از یکدیگر امکان لیبل گذاری و مسخص کردن کاربرد و موقعیت هر کابل را فراهم می‌کند.
  • امکان تغییر و مدیریت کابل‌ها از طریق مدیریت کابل افقی وجود دارد.
  کاست فیبر نوری چیست؟

 

 

مدیریت کابل عمودی

 

 

مدیریت کابل عمودی

این قطعه  را می‌توان به صورت عمودی در درون رک نصب کرد و کابل‌ها را در آن قرار داد. می‌توانید از مدیریت کابل عمودی به صورت U1 و U2 استفاده کنید.

مزایای استفاده از مدیریت کابل عمودی

  • فضای کمی را اشغال می‌کند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های مدیریت کابل عمودی این است که فضای کمتری را اشغال می‌کند و از آنجا که کابل‌ها را مرتب می‌کند همچنین موجب می‌شود محیط شکل آراسته‌ای به خود بگیرد.
  • مقرون به صرفه است: تهیه‌ی مدیریت کابل قیمت مناسبی دارد و می‌توان از آن در رک نیز استفاده کرد.
  • تقسیم جریان هوای گرم: هنگامی که کابل‌ها را از یکدیگر جدا می‌کنید، امکان حرکت و جریان یافتن هوا از گرم شدن کابل‌ها به خصوص در رک جلوگیری می‌کند.
  • دسترسی راحت: با قرار یافتن کابل‌ها به صورت عمودی، شناسایی و حل مشکلات نیز آسان‌تر خواهد بود.

 

مدیریت کابل افقی یا عمودی؟

احتمالا با توجه به توضیحاتی که درباره‌ی مدیریت کابل افقی خوانده‌اید، هنوز در خرید مدل مدیریت کابل شک دارید. هر کدام از انواع مدیریت ویژگی‌های مخصوص خود را دارند که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

کاربرد مدیریت کابل عمودی:

  • در مکانی که نیاز دارید بخشی از محیط خالی بماند و می‌خواهید از فضای موجود حداکثر استفاده را کنید، مدیریت کابل افقی راه حل شما است.
  • کابل‌هایی که میزان فضایی اشغال می‌کنند زیاد است. مثلا اگر می‌خواهید کابل‌های یک ساختمان را مرتب نگه دارید، بهتر است از مدیریت کابل افقی استفاده کنید.

 

کاربرد مدیریت کابل افقی به شرح زیر است:

  • در فضای اداری، استفاده از مدیریت کابل افقی موجب منظم شدن و افزایش زیبایی محیط شرکت می‌شود.
  • ایجاد تغییرات احتمالی با استفاده از مدیریت کابل افقی راحت‌تر امکان‌پذیر است. در صورت نیاز، می‌توانید کابل را به مدیریت کابل اضافه یا کم کنید.
  نگهدارنده کابل شبکه افقی

 

 

کلام آخر

انتخاب سیستم مدیریت کابل مناسب شما را از دردسرهای احتمالی نجات می‌دهد و از کابل‌های شما محافظت می‌کند. سیستم مدیریت کابل یکی از بهترین روش‌های آرایش کابل است. شاید در انتخاب نوع مدیریت کابل تردید دارید. در بسیاری از مواقع لازم است از هر دو نوع مدیریت کابل استفاده کنید. هنگام انتخاب هر کدام از انواع سیستم مدیریت کابل، توجه کنید تا جنس محصول با کیفیت بالایی ارائه شود. معمولا محصولاتی که برند شناخته شده دارند با کیفیت بهتری ارائه می‌شوند.

کیبل منیجر با سال‌ها تجربه در زمینه ارائه‌ی تجهیزات شبکه آماده‌ی خدمت رسانی به شما عزیزان است. می‌توانید کیبل منیجر افقی و عمودی را در سایت ببینید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.