بست کابل چیست؟ | مزایای و انواع بست کابل

بست کابل چیست؟

بست کابل ابزاری برای نظم بخشی به کابل و سیم است. این محصول برای کاربردهای متفاوت استفاده می‌شود. جنس بست کابل تنوع دارد و می‌توان از آن برای بخش‌های متفاوت استفاده کرد. این محصول برای آرایش و مرتب سازی کابل استفاده می‌شود.

 

انواع بست کابل

  • بست کابل کمربندی: بست کمربندی از پرکاربردی‌ترین انواع بست کابل است. این نوع بست به دو صورت پلاستیکی و پارچه‌ای موجود است. بخاطر مزایای زیاد بست کابل کمربندی از جنس پارچه‌ای، استفاده از آن نسبت به بست کابل پلاستیکی افزایش یافته است. بست کابل پارچه‌ای بسیار کاربردی است. مثلا می‌توان از آن برای مرتب سازی کابل شارژر و مرتب سازی کابل کامپیوترهای شخصی (PC) استفاده کرد. قیمت مناسب و عمر طولانی از مزایای این نوع بست است.
  • بست شانه‌ای: بست شانه‌ای برای جداسازی و مرتب کردن کابل استفاده می‌شود. شانه کابل برای کابل‌های SFTP و UTP مناسب است. باید شانه‌ی کابل را با توجه به تعداد و نوع کابل انتخاب کنید.
  • بست کابل چنگالی: برای پایدار نگه داشتن لوله‌های برق و کابل استفاده می‌شود.
  • بست کابل ریلی: با استفاده از ریل ساپورت کننده که در دیوار ساختمان قرار می‌گیرد نصب می‌شود.
  • بست کابل دیواری عایق دار: اتصال این مدل بست سیم و کابل با پیچ و مهره انجام می‌شود. با این نوع بست می‌توان انواع سیم، کابل، لوله برق و لوله آب را به سقف یا دیوار متصل کرد. جنس بدنه این محصول ترکیبی از فلز فولاد گالوانیزه شده و پلاستیکی پی وی سی است.
  • بست کابل رول پلاک دار: پیش از نصب این نوع بست نیاز است که سوراخکاری انجام شود. این مدل بست کابل قیمت مناسبی دارد.
  بلنک پنل چیست؟

بست کابل و انواع آن

بست کابل در شبکه

از رایج‌ترین بست‌هایی که در مرتب سازی تجهیزات شبکه و دیتاسنتر استفاده می‌شود بست کابل پلاستیکی و پارچه‌ای است. محصولات آرایش کابل به مرتب سازی فضای شبکه و دیتاسنتر بسیار کمک می‌کند. از این محصول همچنین می‌توان در داخل رک برای مرتب سازی کابل‌ها و سیم‌های سرور استفاده کرد.

بنابراین استفاده از بست کابل در شبکه و محیط‌های مختلف بسیار ضروری است. در زمینه‌های مختلف می‌توان از بست کابل‌های متفاوتی استفاده کرد. بست کابل شانه‌ای نیز از جمله بست‌هایی است که کاربرد زیادی دارد.

استفاده از بست کابل و قرار دادن آن در سبد کابل می‌تواند جریان یافتن هوا و مدیریت صحیح کابل را تضمین کند.

 

بست کابل و انواع آن

5 مزیت استفاده از بست کابل

  1. افزایش سرعت نصب: مرتب سازی، دسته بندی و آرایش کابل با استفاده از بست کابل سرعت نصب و نظم دهی به کابل‌ها را افزایش می‌دهد
  2. سازگاری با انواع کابل با بست کابل می‌توانید انواع کابل را به هم ببندید و آرایش کابل را در انواع گوناگون کابل و سیم انجام دهید. تنوع بست کابل زیاد است و می‌توانید با توجه به نیازی که دارید، بست کابل مورد نیاز خود را انتخاب کنید.
  3. قیمت مناسب: بست کابل قیمت مناسبی دارد و بسیار کاربردی است.
  4. حفاظت از کابل: از دلایل آسیب دیدگی کابل می‌توان به رها شدن، شلختگی و گره خوردن کابل‌ها اشاره کرد. اگر کابل‌ها را منظم نکنید احتمال خراب شدن آن بیشتر خواهد بود.
  5. نظم بخشی به محیط: با استفاده از بست کابل می‌توانید محیط اطراف را منظم کنید.

 

کلام آخر

بست کابل محصولی است که برای مرتب سازی کابل استفاده می‌شود. با استفاده از سبد کابل می‌توانید عیب یابی سریع کنید و فضای اطراف را منظم کنید. کیبل منیجر با ارائه‌ی تجهیزات آرایش کابل و تجهیزات شبکه با کیفیت بر آن است تا به بهترین محصول را به مشتریان خود ارائه کند. می‌توانید این محصول و انواع تجهیزات شبکه را از سایت کیبل منیجر تهیه کنید. بست کابل در دو مدل پلاستیکی و پارچه‌ای و همچنین شانه کابل را می‌توانید از کیبل منیجر تهیه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت مراجعه کنید یا با ما تماس بگیرید.