رک دیواری چیست؟

رک چیست؟

در صورتی که به فکر راه اندازی شبکه هستید، یکی از تجهیزاتی که برای شروع کار بسیار ضروری است رک است. با استفاده از رک از محتویات شبکه در مقابل محیط و آسیب فیزیکی محافظت می‌کنید و همچنین ظاهری حرفه‌ای برای فضای خود اعمال می‌کنید.. رک به منظور دسترسی آسان  از عقب و جلو به کابل و همچنین منظم‌تر کردن فضا استفاده می‌شود.

اندازه استاندارد رک‌ها معمولا 19 اینچ (عرض) و هر یونیت 4.4 سانتی متر (7/1 اینچ) است. همچنین عمق آنها 45 یا 60 سانتی متر است. اندازه‌های دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که با توجه به مصرف افراد، متفاوت خواهد بود. ( برای مثال 4،5،7،9،12 یونیت اندازه‌های دیگر برای رک دیواری است)

انواع رک

رک‌ به صورت دیواری، رومیزی و ایستاده موجود است که در ادامه بیشتر به معرفی رک دیواری می‌پردازیم.

  1. رک دیواری: همانطور که از نام رک دیواری پیداست، می‌توان آن را روی دیوار و یا سقف نصب کرد. معمولا زمانی که جای کافی برای نگهداری از تجهیزات شبکه نداریم از رک دیواری استفاده می‌کنیم. عمق و ارتفاع رک‌ها می‌تواند متفاوت باشد. عمق‌های موجود برای رک دیواری می‌تواند 30، 35، 40، 45، 60 سانتی متر باشد.
  2. رک ایستاده: اگر تجهیزات زیادی در اختیار دارید، از رک ایستاده استفاده کنید. با استفاده از رک ایستاده می‌توانیم از چهار طرف به محتویات رک دسترسی داشته باشیم. همچنین بخش ورودی کابل از قسمت بالا و پایین موجود است. در رک ایستاده می‌توان چندین فن، پاور ماژول و پورت نصب کرد.  
  3. رک رومیزی: برای دسترسی آسان‌تر و ظاهری زیباتر از رک ورمیزی استفاده می‌شود.
رک دیواری 04 1 1 edited

11 مزیت رک دیواری

  1. در فضای زمین صرفه جویی می‌شود و موجب می‌شود تجهیزات را در یک مکان ذخیره کنیم. فضای کافی برای زمین باقی می‌گذارد.
  2. ساختاری منعطف دارد که می‌توان در هر مکانی آن را نصب کرد و نزدیک کانال‌ها سوارش کرد تا دسترسی برای کنترل ارتفاع دلخواه اطمینان داشته باشید.
  3.  عمق آن با توجه به کاربرد قابل تنظیم است.
  4. اتصال امن را با دیگر دستگاه‌های داخل اتاق اطمینان می‌دهد.
  5. محافظت تجهیزات در فضای باز را تأمین می‌کند.
  6. می‌تواند تجهیزات الکترونیکی که اندازه‌ی آنها نصف اندازه رک است را با آن وفق داد.
  7. احتمال داغ شدن را با دریچه تهویه مجاور کاهش دهیم تا هوای داغ را از روی رک خارج کنیم.  اگر رک دیواری را انتخاب کنید، می‌توانید میزان بازدهی سخت افزار خود را افزایش دهید.
  8. رک‌های دیواری را می‌توان بدون کمک از فرد متخصص و تنها با درکی سطحی ازعملکرد نصب کرد
  9. گزینه‌ای ارزان به همراه هزینه‌ی تعمیر پایین.
  10. قابلیت اضافه کردن تجهیزات در آینده را دارد.
  11. در بالای رک فضای بازی است برای دسترسی آسان به کابل‌ها

هنگامی که از رک دیواری برای تجهیزات شبکه استفاده می‌کنید، فضای کمتری را اشغال خواهید کرد. رک دیواری از نظر ظاهری بسیار آراسته و شکیل است. نمونه استفاده رک دیواری را می‌توان در خودپردازها یافت. رک‌ها در اتاق سرور نگهداری می‌شوند. امنیت و محافظت از اتاق‌ها و محتویات موجود در اتاق‌‌ سرور از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتخاب بهترین رک دیواری

برای انتخاب رک دیواری باید مواردی همچون ارتفاع، عرض و وزن تجهیرات را در نظر بگیریم تا از بهینه سازی رک اطمینان حاصل کنیم. برای تهیه این نوع رک به بخش تجهیزات پسیو شبکه مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.