معرفی نگهدارنده کابل عمودی

یکی از مهمترین نکات در راه اندازی شبکه، نحوه‌ی مراقبت از کابل‌ها است. در هم تنیدگی  و گره خوردن کابل‌ها است. کیبل منیجمنت (مدیریت کابل) یا نگهدارنده کابل گزینه‌ی مناسبی برای شما است. اگر از نگهدارنده کابل استفاده نکنید، کابل‌ها در هم تنیده می‌شود و مشکلات زیادی را برای آینده به وجود می‌آورد. با استفاده از نگهدارنده کابل دیگر نگران خراب شدن و پیچیدگی کابل‌ها نخواهید بود.

نگهدارنده کابل چیست؟

قطعه‌ای فلزی مشکی رنگ است که برای حفاظت، نظم و جلوگیری از کشیدن شدن کابل در داخل رک استفاده می‌شود. می‌توان از آن در انواع رک ایستاده یا دیواری استفاده کرد. انواع نگهدارنده کابل‌ها افقی، عمودی، قلاب دار و درپوش دار است.

نگهدارنده کابل عمودی

اگر در مورد نگهدارنده کابل افقی چیزی بدانید، به نحوی نگهدارنده کابل عمودی را نیز می‌شناسید زیرا آنها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. نگهدارنده کابل عمودی همانطور که از نامش پیداست، برخلاف نگهدارنده افقی، به صورت عمودی در رک قرار می‌گیرد.

جنس نگهدارنده کابل

جنس نگهدارنده کابل پلاستیک، فلز و نیمه فلز است که با توجه به نیاز و مصرف شما قابل استفاده است. برای مثال اگر سبکی و نصب آسان در اولویت شما است، جنس پلاستیکی گزینه‌ی مناسبی برای شما خواهد بود. اگر جنسی مستحکم می‌خواهید، استفاده از نگهدارنده کابل فلزی به شما پیشنهاد می‌کنیم. هرچند برای استفاده طولانی‌تر بهتر است از جنس فلزی استفاده کنید.  

مزایای نگهدارنده کابل عمودی

 یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توان با استفاده از آن تأثیر بر خنک نگه داشتن سرورها بگذاریم، استفاده از نگهدارنده کابل است. اما خنک نگه داشتن سرور تنها مزیت آن نیست. در ادامه به چند مورد دیگر اشاره کردیم.

  1. کاهش تداخل سیگنال: نگهدارنده کابل دیتا و برق را در داخل رک از یکدیگر جدا می‌کند. همین موجب می‌شود احتمال تداخل کابل و قاطی شدن کابل دیتا و کابل برق بسیار کاهش یابد.
  2. پرهیز از آسیب رسیدن بیخودی به کابل: خراب شدن کابل معمولا می‌تواند به حرکت وخم شدن نادرست یا تیزی محیط اطراف نسبت داده شود. بیشتر نگهدارنده‌های کابل عمودی و برخی نگهدارنده کابل عمودی با کاور قابل برداشت است و می‌تواند از کابل در برابر تیزی و خاک محافظت کند.
  3. بهبود زیبایی: نگهدارنده کابل عمودی بیشتر همراه با نگهدانده کابل افقی استفاده می‌شود. و همین مسیری عمودی برای دسته کابل فراهم می‎‌کند. هر کابل به صور مرتب در جای خود قرار گرفته که می‌تواند زیبایی دیتا سنتر را بهبود ببخشد.
  4. جای کمتری می‌گیرد: با توجه به اینکه کابل از زمین شروع می‌شود و تا سقف می‌رسد، فضای خیلی کمی لازم دارد.
  5. قابل توسعه: اگر نیاز دارید کابل بیشتری اضافه کنید جای نگرانی نیست، تنها لازم است کابل را به آن اضافه کنید. در نتیجه فضای کافی برای خنک شدن سرور و استفاده از جریان هوای گسترده دارید.
  6. عیب یابی راحت‌تر انجام می‌شود: اگر کابلی خراب شود و یا مشکل پیدا کند، سریع‌تر می‌توان آن را شناسایی کرد.
  بلنک پنل چیست؟

تهیه نگهدارنده کابل عمودی

حقیقت این است که ممکن ازمیان نگهدارنده افقی و عمودی به هر دو نوع نیاز پیدا کنید. گزینه افقی می‌تواند کابل‌ها را محفوظ ‌کند و آنها را از یکدیگرجدا نگه دارد. استفاده از نگهدارنده کابل در شبکه بسیار ضروری است. نوع افقی همه چیز را در جای خود نگه می‌دارد درحالی که بالا یا پایین خود رک سرور می‌رود.

 حتی اگر ظاهر شبکه در اولویت شما نباشد، به علت تمام تأثیرات مثبتی که نگهدارنده‌ی کابل دارد، استفاده از آن لازم است. نگهدارنده کابل در رنگ مشکی موجود است اما به صورت سفارشی امکان تولید با رنگ‌های متنوع وجود دارد. با مراجعه به بخش تجهیزات پسیو شبکه، می‌توانید قسمت نگهدارنده کابل را مشاهده کنید و مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.