بلنک پنل 1، 2، 4 یونیت چیست؟

محافظت و منظم کردن فضای سرور و تجهیزات شبکه به قدری مهم است که وسایل جانبی خود را دارد. یکی از وسایلی که لازم است برای بهتر شدن کارکرد شبکه از آن استفاده کنید، بلنک پنل است. به همین دلیل، تهیه بلنک پنل با کیفیت خوب از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بلنک پنل چیست؟

بلنک پنل که به نام پنل پرکننده نیز شناخته می‌شود قطعه‌ای فلزی مستطیل شکل است که در رک قرار می‌گیرد تا جریان هوا را کنترل و تنظیم کند. علاوه بر فن و تجهیزات دیگری که برای جاری ماندن هوا استفاده می‌شود، وجود بلنک پنل بسیار کاربردی است.

برخی گمان می‌کنند که بلنک پنل‌ها زمانی به درد می‌خورند که فاصله‌ی خالی زیادی در قفسه‌های رک باشد. اما واقعیت این است که هر فضای خالی با هر اندازه‌ای می‌تواند بر دما اثر بگذارد. اشتباه دیگر افراد این است که جایگزینی قفسه‌های خالی (در میان تجهیزات) برای بهتر خنک شدن خوب است. در اصل هوای گرم میان این فضا قرار می‌گیرد و تأثیری برعکس روی تجهیزات می‌گذارد.

بلنک پنل از دو جنس فلزی و پلاستیکی ساخته می‌شود. بدیهی است که اگر از بلنک پنل فلزی استفاده کنید، مدت زمان بیشتری سالم خواهد ماند و دوام بیشتری دارد. بلنک پنل پلاستیکی ارزان‌تر و سبک‌تراست و در صورتی که بخواهید آن را از رک خارج کنید، تنها کافیست آنها را از سوراخ‌های مربعی رک جدا کنید.

  معرفی نگهدارنده کابل عمودی

انواع بلنک پنل

‌ بر اساس یونیت اندازه ‌گیری می‌شود. هر یونیت 1.75 اینچ (4.5 حدود سانتی‌متر) است. احتمال دارد مدل آنها را به صورت  U1T U2T U3 U4 و یا شکل فارسی شده ببینید:

  • 1 یونیت  
  • 2 یونیت
  • 3 یونیت
  • 4 یونیت

در این صورت می‌دانید نشانگر انواع بلنک پنل است.

مزایای بلنک پنل چیست؟

برخلاف تصور بسیاری از افراد، وجود فضای خالی زیاد در رک برای تجهیزات سرور مضر است. با استفاده از بلنک پنل می‌توانید این مشکل را رفع کنید. استفاده از بلنک پنل به هیچ وجه بیهوده نیست. 4 مزیت بلنک پنل را مشاهده می‌کنید:

  1. به علت استحکام زیادی که بلنک‌ پنل دارد، می‌توان از آن برای محافظت از تجهیزات درون رک استفاده کرد. می‌توان در رک ایستاده یا دیواری از آن استفاده کرد.
  2. در صورت استفاده از بلنک پنل، مانع نشستن خاک روی تجهیزات می‌شویم.
  3. منظم شدن شکل ظاهری و تجهیزات داخل رک
  4. نصب آسان و سریع با استفاده از پیچ رک (کیج نات)

بلنک پنل موجود مستحکم است و برای رک‌های 19 اینچی مناسب است.  

ii edited

بلنک پنل با پنل پر کننده چه فرقی دارد؟

احتمالا اسم پنل پر کننده را شنیده باشید. لازم نیست گمان کنید بلنک پنل یا پنل پر کننده بر دیگری برتری دارد! پنل پر کننده همان بلنک پنل است. برای این به آن پنل پر کننده می‌گویند چون فضای خالی رک را پر می‌کند. اما از نظر کارکرد، هر دو یک کار را انجام می‌دهند.

باور‌های غلط رایج

برخی بر این باورند که به بلنک پنل‌ها تنها زمانی نیاز است که فضای خالی زیادی در قفسه‌های رک باشد. واقعیت این است که فضای خالی در هر اندازه می‌تواند بر دمای داخلی آن تأثیر بگذارد. تغییر دما نیز 100% بر تجهیزات داخل رک اثر می‌گذارد. پس بهتر است برای کنترل بهتر جریان هوا و یکنواخت کردن دمای داخل رک از این محصول استفاده کنید.   

  نگهدارنده کابل چیست؟ کاربرد و انواع

خرید بلنک پنل

حالا همه چیز را درباره بلنک پنل‌ می‌دانید. اما شاید بپرسید از کجا می‌شود بلنک پنل تهیه کرد؟

کیبل منیجر آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. بلنک پنل موجود، با ضخامت 1 میلی متری و پوشش رنگ پودری الکترواستاتیک، مقاومت بالایی دارد و دیرتر از سایر محصولات موجود در بازار فرسوده می‌شود. می‌توانید با مراجعه به بخش تجهیزات پسیو شبکه و ورود به بخش بلنک پنل، مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید و ثبت سفارش را انجام دهید. به خاطر داشته باشید در صورتی که برای اولین بار از سایت خرید می‌کنید، در ابتدا باید ثبت نام کنید و مشخصات خود را وارد کنید. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.