قیمت پچ پنل

پچ پنل چیست؟

پچ پنل‌ دستگاه منعطف و کارآمد شبکه است که چندین دستگاه IT را به هم وصل می‌کند.  پچ پنل مستطیل شکل است و چندین پورت برای اتصال و مدیریت کابل‌های LAN  یا فیبر نوری/ مس ورودی و خروجی دارد که  راه حلی مرتب، ساده و با مدیریت راحت فراهم می‌کند. بنابراین تهیه پچ پنل برای سامان‌دهی و بهینه سازی فضای رک و شبکه ضروری است.  

چرا باید از پچ پنل استفاده کنیم؟

پچ پنل‌ها معولا به رک شبکه وصل می‌شوند. همه‌ی کابل‌ها از دسکتاپ شخصی گرفته تا کامپیوتر یا پرینتر به پچ پنل منتهی می‌شوند. پچ پنل حفاظت و مدیریت را برای کابل‌ها فراهم می‌کند تا در ضمانت کارایی کابل  در تمام شبکه نقش ایفا ‌کند. این بهترین مزیت استفاده از پچ پنل است.

استفاده از پچ پنل کارکردن و روند کاری را به صورت بهینه  ارتقا می‌دهد. چگونه؟ برای مثال مخابرات و شرکت‌های کابل، در مناطق استراتژیک تحت پوشش خود همیشه از پچ پنل استفاده می‌کنند. بنابراین، تکنسین‌ها تنها با مدیریت پچ پنل‌ها، می‌توانند سرویس‌های مناطق معین را قطع و وصل کنند بدون آنکه به مکان بروند.

انواع پچ پنل

پچ پنل‌ها دسته بندی‌های متفاوتی دارند. (برای مثال: ماژولار و غیرماژولار، لودد یا آنلودد، کابل‌های شبکه)  یکی از این دسته بندی‌ها پچ پنل فیبر نوری و پچ پنل مسی ( اترنت) است

  بلنک پنل چیست؟

در زیرساخت دیتاسنتر، دو مدل پچ پنل وجود دارد: پچ پنل فیبر نوری و پچ پنل اترنت.

پچ پنل‌ها با کابل مس یا فیبر استفاده می‌شود. گرچه فیبر بسیار سریع‌تر از مس است، از نظر اجرایی به ندرت تفاوت چشمگیری میان آنها است.  

پچ پنل فیبر نوری 

پچ پنل فیبر نوری به عنوان پنل واسطی توصیف می‌شود که چندین کابل فیبر نوری و تجهیزات نوری را به هم متصل می‌کند. پچ پنل ها قابلیت قرار گرفتن در رک 19، 21 و 23 اینچ دارند و برخی برای رک دیواری طراحی شده‌اند.

پچ پنل فیبر نوری در هر دو مدل فیبر چند حالته و تکی در دسترس است . 

مزایای استفاده از پچ پنل فیبر نوری

  • حذف کابل‌های فیبر نوری را تسهیل می‌بخشد.
  • منظم است و مدیریت کردن آن راحت است. پچ پنل‌ به کم کردن ازدحام کابل‌ها کمک می‌کند.
  •  
  • راهی آسان‌تر برای متصل کردن دستگاه‌های متفاوت با ترتیب متفاوت همه تغییرات در پچ پنل قابل انجام است.
  • پرهیز از هزینه متحمله از طریق خش و خرابی بر روی ورودی پورت‌های تجهیزات شبکه
  • آسانی اضافه کردن دستگاه‌های جدید بدون اینکه مجبور باشیم کابل‌ها را پیوسته کنیم.
Patch Panel Blank 2

پچ پنل مسی (اترنت)

همانطور که پچ پنل فیبر نوری می‌تواند بر اساس رابط کاربری مجزا شود، پچ پنل اترنت برای انواع رابط کاربری پچ پنل اترنت CAT5E، پچ پنل اترنت CAT6، پچ پنل CAT6A و … تقسیم می‌شود. این مدل برای کابل‌های شیلد دار و بدون شیلد مناسب است.

مزایای استفاده از پچ پنل اترنت

  • پیکربندی و عیب زدایی آسان شبکه شما
  • انعطاف پذیری
  • صرفه جویی انرژِی
  • پس انداز پول
  • علامت گذاری آسان اتصال
  نگهدارنده کابل شبکه افقی

چطور پچ پنل را منظم نگه داریم؟

با توجه به محیط، می‌تواند صدها کابل از این پنل‌ها رد می‌شود که اگر درست مدیریت نشود، موجب ایجاد آشفتگی می‌شود. چند توصیه برای منظم نگه داشتن پچ پنل:

  • کابل‌های رنگی کد دار: کابل‌های رنگی کد دار می‌تواند به شما کمک کند تا در صورت وجود مشکل، به سرعت متوجه شوید کدام کابل کجا می‌رود.
  • برچسب زدن: کابل‌ها باید به درستی برچسب زده شوند تا به افراد متخصص کمک کند چیزی که درست کار می‌کند را شناسایی کند و همچنین بداند کابل‌ در محل درستی قرار گرفته است.
  • دسته کردن: بست کمربندی اغلب اوقات برای کابل‌هایی که به یک رک سرور منتهی می‌شود استفاده می‌شود تا به صورت مرتب نگه داشته شوند.

قیمت پچ پنل

کیبل منیجر با ارائه بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. برای اطلاع کسب اطلاعات بیشتر در مورد پچ پنل به بخش تجهیزات پسیو شبکه در سایت مراجعه کنید و سپس روی پچ پنل کلیک کنید. فراموش نکنید اگر قبلا از کیبل منیجر خرید نکردید باید ابتدا در سایت عضو شوید و سپس کالای مورد نظر را به سبد خرید اضافه کنید و در نهایت ثبت سفارش و پرداخت نهایی را انجام دهید.

با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *