نگهدارنده کابل شبکه افقی

Cable management چیست؟

مدیریت شبکه و نگهداری از تجهیزات آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. یکی از راه‌هایی که می‌توان از طریق آن از کابل‌ها نگهداری کرد استفاده از تجهیزات جانبی شبکه است. یکی از لوازمی که طول عمر کابل را زیاد می‌کند و در نگهداری از کابل بسیار مؤثر است، نگهدارنده کابل یا کیبل منیجمنت نام دارد.

نگهدارنده کابل شبکه در داخل رک قرار می‌گیرد و وظیفه‌ی پوشاندن کابل، حفاظت و  نظم دادن فضای درون رک و کابل‌ها را بر عهده دارد. بدین صورت از درهم بودن کابل‌ها جلوگیری می‌کند. از طریق نگهدارنده کابل بسیاری مشکلات به وجود آمده به سرعت قابل شناسایی و قابل اصلاح هستند.

نکات لازم برای محافظت از کابل شبکه

  • استفاده ازبرچسب و رنگ‌های متنوع برای شناسایی کابل‌ها
  • ‌سعی کنید در هنگام نگهداری از کابل‌ها از کشیده شدن آنها جلوگیری کنید. کشش زیاد کابل موجب آسیب دیدن کابل‌ها می‌شود.
  • استفاده از روکش مناسب برای کابل.
  • هنگام نصب دقت لازم را داشته باشیم تا کابل‌ها طوری قرار گیرند که آسیب نبیند و در دسترس افراد بمانند.
  •  از سیم‌های با کیفیت برای پیچیدن کابل استفاده کنید تا از آسیب رسیدن به کابل جلوگیری کنید.
  • کابل‌ها نباید نزدیک اشیاء و رطوبت قرار گیرند. بدیهی است که وجود رطوبت و اجسام برنده، بر طول عمر کابل‌ها تأثیرگذار است. بنابراین باید به مکانی که کابل‌ها را در آن قرار می‌دهید توجه کنید.
  قیمت پچ پنل

نگهدارنده کابل افقی

ابعاد نگهدارنده کابل با توجه به نیاز افراد متفاوت است. اندازه‌ی آن می‌تواند یک یونیت یا دو یونیت باشد. همانطور که از نام این نگهدارنده پیداست، در نصب، آن را به صورت افقی قرار می‌دهیم. با استفاده از این نوع نگهدارنده کابل، دسته‌ی کابل فضای کمتری اشغال خواهد کرد و ظاهر بهتری خواهد داشت.

مزایای استفاده از نگهدارنده کابل افقی

  1. به حداقل رساندن زمان از کار افتادگی

هنگامی که کابل‌ها نامنظم هستند، در صورت بروز مشکل، فرد متخصص ممکن است تا چندین ساعت وقت صرف ‌کند تا رد سیم را بگیرد. در بیشتر شرایط، نمی‌توانیم آفلاین بمانیم تا تکنسین گره‌ی گروهی از کابل‌ها را باز کند. نگهدارنده کابل افقی می‌تواند از وقوع این وضعیت جلوگیری کند چرا که کابل‌ها را به صورت آراسته دسته بندی می‌کند. همین موضوع یافتن علت را برای افراد متخصص دستیابی برای و می‌توان آن را در مدت زمان کمتری تعمیر کرد.  

  1. برای جریان داشتن هوا و خنکی هوا خوب است.

همانطور که نگهدارنده کابل افقی کابل‌ها را به صورت آراسته در رک جمع آوری کرده است، خطر مانع جریان هوا شدن کمتر است. همین کمک می‌کند تا دیتاسنتر به راحتی کار کند. لازم نیست فن‌ها و کولر یونیت‌ها به صور مضاعف کار کنند تا تجهیزات خنک شود.

CM01 edited 1
  1. توسعه را گسترش دهید

با استفاده ار نگهدارنده کابل افقی، می‌توانیم تجهیزات داخل رک را یکی کنیم یا بدون به هم ریختن کابل‌ها، رک اضافه کنیم. از آنجایی که دسته کابل‌ها و کابل‌های تکی به راحتی قابل شناسایی هستند، دیگر جای نگرانی برای وقت تلف کردن صرف اینکه چی کجا قرار می‌گیرد نیست. می‌توانیم پورت‌ها و کابل‌ها را  بدون ایجاد مشکل اضافه کنیم.

  1. کابل‌ها عمر بیشتری دارند
  آرایش کابل

با نگهدارنده کابل افقی، رک کابل‌ها می‌تواند به درستی نصب شود و خطر خم شدن زیاد و یا در معرض منبع گرما قرار گرفتن و یا لبه‌های تیز را به حداقل می‌رساند. در نتیجه آسیب‌ها را از بین می‌برد و طول عمر کابل‌ها را زیاد می‌کند.

چگونه نگهدارنده کابل را تهیه کنیم؟

نگهدارنده کابل مناسب برای منظم سازی کابل‌ها است با مراجعه به بخش تجهیزات پسیو شبکه می‌توانید انواع نگهدارنده کابل را مشاهده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت با ما تماس بگیرید. در صورتی که برای اولین بار از ما خرید می‌کنید، ابتدا باید در سایت عضو شوید.