پچ پنل 24 پورت

این باور درست است که دنیای تکنولوژی زندگی را برای ما آسان می‌کند. جذابیت تکنولوژی به خصوص در اوایل علاقه سازندگان به بی سیم شدن محصولات بود. البته بی سیم بودن در همه جا کاربرد و کارایی ندارد و گاهی بهتر است از وسایل سیم دار استفاده کنیم. مثلا برای امنیت شبکه یا سرعت بهترِ آن، از شبکه کابلی استفاده می‌شود. اما وجود کابل نیز مشکلات مختلفی مانند شلوغی کابل به وجود می‌آورد. برای حل این مشکل بهتر است از پچ پنل استفاده شود.

 پچ پنل چیست؟

پچ پنل قطعه‌ای برای دسته بندی کابل‌ها است که  میان کابل و تجهیزات شبکه  قرار می‌گیرد. پچ پنل در داخل رک قرار می‌گیرد. برخی معتقدند وجود پچ پنل ضروری نیست ولی استفاده از آن موجب ایجاد نظم می‌شود و در صورتی که بخواهید شبکه را توسعه دهید، راحت‌تر و سریع‌تر می‌توان این کار را انجام داد. پچ پنل، به عنوان واسطه‌ میان کابل‌ها و تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین در صورت ایجاد مشکل در برخی‌ کابل‌ها، عیب یابی را تسریع می‌بخشد. همچنین، تعویض کابل پچ پنل بسیار آسان‌تر و کم‌ هزینه‌تر از تعویض کامل کابل شبکه است.

انواع پچ پنل

تقسیم بندی پچ پنل انواع بسیاری دارد (ماژولار یا غیر ماژولار، بر اساس CAT، لودد یا آنلودد)  که یکی از این موارد بر اساس تعداد پورت است. پچ پنل می‌تواند 12،16،24،32،36،48،96 باشد. ولی رایج‌ترین مدل پچ پنل‌ 24 پورت است. این مدل برای رک 19 اینچی مناسب است. پچ پنل فیبر نوری نیز برای شبکه‌ی فیبر نوری قابل استفاده قرار می‌گیرد.

  آرایش کابل

مزایای پچ پنل چیست؟

  • کم کردن درهم ریختگی و شلوغی
  • گزینه‌ای ارزان بدون نیاز به چندین کابل
  • کار مدیریت شبکه‌ی شما را آسان می‌کند
  • نگهداری از پچ پنل‌ها آسان است
  • توسعه شبکه راحت‌تر می‌شود
  • برای اتصال مستقیم به سیستم سرور، نیازی به کابل کشی نیست
  • هزینه‌ی شبکه در درازمدت کم است
  • جلوگیری از قطع و وصل شدن تجهیزات

درباره پورت‌هایتان یاد بگیرید

چرا پورت‌ در ارتباط با این پچ پنل‌ها اهمیت دارد؟ پورت‌ها نقطه ورودی و خروجی فیزیکی برای تمام دیتای شما را فراهم می‌کند. اکثرا بر روی یک پچ پنل 24 تا 48 پورت قرار گرفته است. برخی پچ پنل‌های بزرگ‌تر می‌تواند 96 پورت را جا دهد و برخی مدل‌های خاص بیشتر از 300 پورت دارند. می‌توانید پچ پنلی طراحی کنید که به اندازه‌ای که نیاز دارید پورت بر رویش جا دهد. تنها به فضای کافی برای جا دادن آنها نیاز دارید.  

هرچند بسیاری از متخصصان بر این باورند که پورت تعداد کمتر راحت‌تر قابل نگهداری و جایگزینی است. از قضا اگر مشکلی به وجود بیاید، لازم نیست کلی سیم را خارج کنید. بجاش می‌توانید چند کابل را عوض کنید و به ماژول جدید متصل کنید.

qq

پچ پنل 24 پورت: مس یا فیبرنوری؟

پچ پنل 24 پورت می‌تواند در جنس فیبر یا مس پیاده شود تا کابل‌ها و انشعابات را منظم و توزیع کند. تفاوت زیادی در ساخت و اجرا ندارند. بیشترین تفاوت بین مس و فیبر نوری کابلی است که استفاده می‌شود. پچ پنل فیبر نوری بیشتر در مدیریت کابل فیبر نوری استفاده می‌شود در حالی که پچ پنل مسی برای کابل‌های شیلددار و بدون شیلد مانند Cat5e, Cat6, Cat6a  و Cat7 طراحی شده است.  

  تجهیزات پسیو و اکتیو شبکه

مدیریت کابل در پچ پنل:

  • برچسب زدن/ شماره گذاری کابل
  • استفاده از کابل رنگی
  • بست کمربندی

خرید پچ پنل 24 پورت

برای خرید پچ پنل باید از استاندارد بودن و کیفیت خوب آن اطمینان حاصل کنید. کیبل‌منیجر با رعایت استانداردهای موجود و کیفیت بالای محصولات، آماده‌ی ارائه خدمات به شما عزیزان است. برای مشاهده‌ی دیگر محصولات و سفارش پچ پنل 24 پورت، به بخش تجهیزات پسیو شبکه مراجعه کنید. اگر برای اولین بار مشتری ما هستید، فراموش نکنید قبل از سفارش باید در سایت ثبت نام کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره، با ما تماس بگیرید.