بست کابل پلاستیکی و پارچه ای

بست کابل چیست؟

بست کابل به منظور هدایت و آرایش کابل استفاده می‌شود. با استفاده از بست کابل، کابل‌ها محکم در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. همچنین با در کنار هم قرار گذاشتن کابل‌ها از شلختگی و کشیده شدن آن جلوگیری می‌شود. در ادامه به مقایسه‌ی انواع بست کابل پلاستیکی و پارچه‌ای می‌پردازیم.

 

انواع بست کابل:

  • بست پارچه‌ای
  • بست پلاستیکی
  • بست کابل چنگالی
  • بست کابل ریلی
  • بست کابل عایق دار
  • بست کابل پلاک دار
  • بست کابل کشویی
  • بست کابل دیواری مخابراتی

 

مزایای بست کابل پارچه‌ ای

بست کابل پارچه‌ای با جنس لطیف و نرمی که دارد بسیار انعطاف پذیر است. با استفاده از این نوع بست کابل می‌توانید برای نظم بندی و آرایش کابل استفاده کنید. استحکام بالا و جنس مرغوب بست کابل پارچه‌ای استفاده از آن را آسان می‌کند. همچنین آسیبی به کابل و سیم شما نمی‌زند.

 

 

بست کمربندی پلاستیکی

مزایای بست کابل پلاستیکی

آسانی در استفاده و دسترسی راحت از مزایای بست کابل پلاستیکی است. استحکام بالای بست کابل پلاستیکی کابل‌ها را در جای خود نگه می‌دارد و از رها ماندن کابل جلوگیری می‌کند.

 

معایب استفاده از بست کابل پلاستیکی

جنس سخت پلاستیک ممکن است به لایه‌ی بیرونی کابل آسیب برساند. همچنین احتمال خراب شدن مس کابل‌ها بسیار زیاد است. از آنجا که مس کابل مهمترین بخش آن است و در صورت آسیب دیدگی باید آن را جایگزین کنیدکه پُرهزینه است.در صورتی که کابل‌ها را محکم ببندید ممکن است به آنها آسیب وارد شود. جنس پلاستیک ممکن است به مرور زمان به لایه‌ی بیرونی کابل آسیب برسانید و باید به عوض کردن کابل فکر کنید.

  انواع کابل شبکه | کاربرد کابل شبکه و 3 مزیت استفاده از کابل در شبکه

احتمال پوسیدگی و خراب شدن پلاستیک به مرور زمان وجود دارد. باید هر چند وقت یکبار به کابل‌ها سر بزنید و از وضعیت آن‌ها با خبر شوید.

اگر مجبور به استفاده از بست کابل پلاستیکی هستید، توجه کنید تا فشار زیادی به کابل‌ها وارد نشود.

بدین صورت دیگر نیازی به نگرانی درباره‌ی آسیب دیدگی نخواهد بود.

بنابراین بسیاری از افراد بست کمربندی (پارچه‌ای) را جایگزین بست کابل پلاستیکی کرده‌اند. راحتی در استفاده و نصب و عدم آسیب رساندن به کابل دلایلی است که مردم را به سمت بست کابل پارچه‌ای سوق می‌دهد.

 

استفاده از بست کابل

در هنگام استفاده و نصب باید دقت کنید تا بست کابل را زیادی محکم نبندید زیرا نه تنها روند فرسوده شدن  بست کابل سریع‌تر پیش می‌رود بلکه به کابل نیز آسیب وارد می‌کند. در برخی موارد آسیب به کابل به قدری زیاد است که حتی نیاز به جایگزینی کابل خواهد بود و به همین دلیل بسیار هزینه بر است. مانند هر محصول دیگری، استفاده‌ی درست و مراقب از آن می‌تواند موجب کاهش هزینه‌ شود. بنابراین نه تنها انتخاب مناسب بست کابل ضروری است بلکه نیازمند مراقبت است.

 

از بست کابل در کجا می‌توان استفاده کرد؟

  1. آرایش کابل شبکه
  2. کمپ و فستیوال
  3. در سرهم بندی و کارهای دست ساز
  4. خانه
  5. در محل کار
  6. باغ و باغچه
  7. ماشین

 

3 نکته قبل از استفاده از بست کابل

  1. پیش از آنکه از بست کابل استفاده کنید باید مطمئن شوید که بست کابل توانایی تحمل وزن کابل را دارد یا خیر.
  2. اگر از بست کابل پلاستیکی استفاده می‌کنید، باید توجه کنید تا اگر لبه‌ی بست کابل تیز است در هنگام بستن کابل آسیبی به آن وارد نشود.
  3. به نسبت طول بست کابل و قطر کابل‌ها توجه کنید. اگر نسبت آنها با یکدیگر متناسب نباشد، موجب زودتر خراب شدن بست کابل می‌شود.
  بلنک پنل چیست؟

بست کابل پارچه ای

کلام آخر

بست کابل یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات برای منظم سازی و آرایش کابل است. این محصول در انوع مختلف تولید و عرضه می‌شود. بست کابل پلاستیکی برای بستن کابل‌ها استفاده می‌شود ولی بست کابل کمربندی(پارچه‌ای) در مقایسه با آن دوام بیشتری دارد و برای محافظت از کابل‌ها در بلندمدت مناسب‌تر است. کیبل منیجر با فروش انواع تجهیزات کابل و شبکه در خدمت شما عزیزان است. می‌توانید بست کابل پارچه‌ای را با عرض 11 و 20 میلی‌متر در رنگ‌های مختلف از کیبل منیجر تهیه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *