بلنک پنل چیست؟

نگهداری از سرورها و رک از اهمیت زیادی برخوردار است و نیازمند برنامه ریزی و مدیریت دقیق است. از جمله مواردی که در نگهداری از سرورها و رک‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، ایجاد تهویه مناسب و تهیه سیستم خنک کننده است. یکی از لوازم جانبی که در نگهداری از سرور بسیار کارآمد است، پلنک پنل نام دارد. قطعه‌ای فلزی به منظور جداکردن بخش‌های مختلف رک و در ایجاد تهویه مناسب مؤثر است. نام دیگر بلنک پنل، پنل‌های پرکننده است. نامِ «پنل پرکننده» به پرشدن قسمت‌های مختلف رک اشاره دارد.

مزایای بلنک پنل

شاید برای شما سؤال پیش آمده باشد که با وجود رک، بلنک پنل به چه دردی می‌خورد؟ استفاده از آن چه سودی دارد؟ سه مورد از مزایای بلنک پنل به شرح زیر است:

  • این قطعه‌ موجب می‌شود هوا در رک جریان پیدا کند و از گرم ماندن یک بخش جلوگیری می‌کند.
  • از مزایای دیگر بلنک پنل، آراسته کردن محیط رک  و تفکیک اجزای محصول موجود در رک است.
  • از خاک گرفتن تجهیزات جلوگیری می‌شود. همچنین استفاده از بلنک پنل‌ به علت هزینه‌ی کمی که دارد بسیار به صرفه‌ است.

انواع بلنک پنل

بلنک پنل‌ به رنگ مشکی تولید می‌شود و اندازه‌ی استانداردی دارد. طول 19 اینچ در ارتفاعات زیر دیده می‌شود:

  • بلنک پنل 1 یونیت (1U)
  • 2 یونیت (2U)
  • 3 یونیت (3U)
  • 4 یونیت (4U)

بلک پنل از جنس فلز یا پلاستیک ساخته می‌شود. جنس فلزی که در ساخت بلنک پنل‌ها استفاده می‌شود از آلومینیوم و یا فولاد است. طبیعی است که بلنک پنل فلزی بسیار مقاوم خواهد بود و می‌توان آن را برای مدتی طولانی استفاده کرد. برای نصب نوع فلزی، نیازمند ابزار هستیم تا آنها را در رک جاسازی کنیم و از پیچ شدن آن اطمینان حاصل کنیم.  

جنس پلاستیکی بلنک پنل ارزانتر و سبک‌تر است. نصب آن بسیار آسان است. تنها کاری که لازم است برای نصب انجام دهید، جاسازی کردن بلنک پنل بر جای خود در سوراخ‌های موجود در رک است.

بلنک پنل در رک‌های مدل دیواری و ایستاده کاربرد دارد.

Blank Panel 2 1 1 edited

چرا بلنک پنل؟

 کارکرد رک زمانی به سرانجام می‌رسد که شکاف‌ها پر باشد و جریان یافتن یکنواخت هوا در رک سرور بسیار اهمیت دارد، از بلنک پنل استفاده می‌کنیم. هرچند در رک‌های امروزی مشکل گرمایش سرور و فضای داخل آن وجود ندارد، بلنک پنل می‌تواند از بروز مشکل جلوگیری کند. همچنین از نشستن خاک بروی سرور جلوگیری می‌کند.

چگونه بلنک پنل بخریم؟

اگر به دنبال خرید بلنک پنل با قیمت مناسب و کیفیت خوب هستید، جای نگرانی نیست. به بخش  تجهیزات پسیو شبکه مراجعه کنید و با توجه به نیاز خود، مدل مورد نظر را انتخاب کنید. اگر برای اولین بار از ما خرید می‌کنید در ابتدا باید عضو شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره، با ما تماس بگیرید.