خرید آداپتور فیبر نوری

درست است که در سال‌های اخیر تجهیزات بی سیم طرفدار زیادی دارد. اما در برخی موارد بهتر است از سیستم سیمی استفاده کنیم. یکی از این موارد شبکه است. در شبکه از کابل مسی و یا فیبر نوری استفاده می‌شود.

به علت سرعت بالای انتقال اطلاعات کابل‌های فیبر نوری، در سال‌های اخیر استفاده از کابل فیبر نوری بسیار رایج‌ است. اما برای آنکه کابل فیبر نوری را به مکانی که نیاز است برسانیم باید کابل‌های فیبر نوری را به یکدیگر متصل کنیم. این کار با ساتفاده از آداپتور فیبر نوری امکان پذیر است.

کابل فیبر نوری چیست؟

برای آشنایی با آداپتور فیبر نوری بهتر است ابتدا با کابل فیبر نوری آشنا شوید تا کاربرد آن را بهتر درک کنید. هنگامی که نیاز به انتقال سریع اطلاعات دارید، استفاده از فیبر نوری می‌تواند کمک زیادی به شما کند. کابل فیبر نوری از بخش‌های مختلفی مانند هسته، روکش و رویه نهایی تشکیل شده است. الیاف شفاف و منعطف فیبر نوری ضخامت کمی دارند و کمی از موی انسان ضخیم‌تر هستند. انتقال اطلاعات از طریق نور با استفاده از کابل فیبر نوری بسیار سریع اتفاق می‌افتد.

کابل‌های فیبر نوری به دو نوع مالتی مود و سینگل مود تقسیم می‌شود. در کابل سینگل مود، تنها یک سیگنال ارسال می‌شود ولی در کابل مالتی مود، چند سیگنال ارسال می‌شود. فرق بین این دو نوع کابل همچنین در مسافتی است که می‌توان از آن استفاده کرد. برای مسافت‌های کوتاه مانند 300 تا 400 متر از مدل مالتی مود استفاده می‌شود ولی مثلا اگر بخواهیم کابل فیبر نوری را بین ساختمان‌ها بکشیم، از مدل سینکل مود استفاده می‌شود.

آداپتور فیبر نوری چیست؟

آداپتور فdبر نوری که با نام کوپلر نیز شناخته می‌شود وسیله‌ای برای اتصال دو کابل فیبر نوری به یکدیگر است به گونه‌ای که تغییری در جریان اطلاعات و سیگنال پیش نیاید و اختلال به حداقل برسد. انتخاب آداپتور فیبر نوری از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا در صورتی که نتوان دو کابل را به یکدیگر متصل کرد، سیگنال با مشکل مواجه می‌شود. و همچنین در صورتی که مدل خوبی را انتخاب نکنید، ممکن است موجب کشیدگی و یا خم شدن کابل شود و در نهایت به آن آسیب بزند.

چگونه آداپتور فیبر نوری انتخاب کنیم؟

مهمترین نکاتی که در انتخاب آداپتور فیبر نوری باید به آن توجه کنید موارد زیر است:

  • برای انتخاب آداپتور فیبر نوری مناسب، ابتدا باید مدل کابل فیبر نوری خود را بدانید. (سینگل مود یا مالتی مود)
  • آداپتوری انتخاب کنید که غلاف آن جنس بهتری داشته باشد. جنس غلاف آداپتورها معمولا از سرامیک یا فلز است.
  • از insert loss آداپتور فیبر نوری آگاهی داشته باشید و بدانید به چه میزان افت سیگنال اتفاق می‌افتد.
آداپتور فیبر نوری

انواع آداپتور فیبر نوری

دسته بندی دیگر برای آداپتورهای فیبر نوری به شرح زیر است:

آداپتور FC

این مدل در نوع چهارگوش، Single D، double D و در دو نوع سینگل مود و مالتی مود موجود است.

آداپتور ST

جنس این مدل فلز و پلاستیک است و برای انواع کابل سینگل مود و مالتی مود استفاده می‌شود.

آداپتور MPO/MPT

این آداپتور برای کانکتور MPT از 4 تا 72 فیبر استفاده می‌شود. از دیگر کاربرد این آداپتور می‌توان به دیتا سنترها، شبکه انتقال فیبر نوری، شبکه تلویزیون کابلی و … اشاره کرد.

خرید آداپتور فیبر نوری

آداپتور فیبر نوری وسیله‌ای که موجب می‌شود سیگنال را به طور پیوسته در سراسر سیستم حفظ کنید. برای خرید آداپتور فیبر نوری با مراجعه به بخش تجهیزات پسیو شبکه، می‌توانید مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید در صورتی که برای اولین بار از سایت کیبل منیجر خرید می‌کنید ابتدا باید در آن عضو شوید و سپس اقدام به خرید کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت مشاوره، با ما تماس بگیرید.