مراحل انتخاب بلنک پنل

یکی از قطعاتی که در رک کمتر به آن توجه می‌شود بلنک پنل است. کیفیت این قطعه در حفاظت از تجهیزات داخل رک بسیار مهم است. عدم استفاده از قطعه‌ی با کیفیت منجر به خرابی تجهیزات داخل رک می‌شود.  این محصول با تقسیم بندی  فضای رک موجب ایجاد نظم  می‌شود و به طول عمر آن می‌افزاید. بنابراین انتخاب بلنک پنل در عمر تجهیزات شما تأثیرگذرا است. در ادامه با ویژگی‌ها و مزایای آن بیشتر آشنا می‌شوید.

انتخاب بلنک پنل

بلنک پنل نقش مهمی در رک دارد. با تقسیم بندی فضای داخلی رک، جریان هوا به گونه‌ای جداسازی می‌شود تا هوای گرم در یک نقطه باقی نماند. سرورها و تجهیزات داخلی رک گرمای زیادی تولید می‌کنند. با تمرکز گرما در یک نقطه از رک، دستگاه داغ می‌شود و امکان خراب شدن تجهیزات وجود دارد. با حرکت هوای داخلی رک و جلوگیری از گرم شدن بیش از اندازه‌ی رک، به تجهیزات داخلی آسیب نمی‌رساند. از آنجا که تجهیزات داخلی رک ارزش بالایی دارد، در صورت خراب شدن هر یک از قطعات هزینه‌ی زیادی باید پرداخت شود. اما انتخاب بلنک پنل مناسب بسیار مقرون به صرفه است.

چگونه بلنک پنل مناسب انتخاب کنیم؟

قبل از انتخاب بلنک پنل مناسب باید کمی تحقیق کنید تا بلنک پنل مورد نظر را پیدا کنید. بلنک پنل‌ها معمولا با دو جنس پلاستیکی و فلزی عرضه می‌شوند. اگرچه نصب بلنک پنل پلاستیکی کمی آسان‌تر از نصب بلنک پنل فلزی است، اما گرمای داخل رک به بلنک پنل پلاستیکی در مقایسه با فلزی سریع‌تر آسیب می‌رساند. بنابراین برای افزایش دوام بلنک پنل بهتر است از بلنک پنل فلزی استفاده شود مدت طولانی‌تری مورد استفاده قرار گیرد. لازم به ذکر است که رایج‌ترین جنسی که در در بازار عرضه می‌شود، همان جنس فلزی است.

همچنین هنگام انتخاب بلنک پنل توجه کنید تا بلنک پنلی را انتخاب کنید که در فرایند نصب اختلالی ایجاد نکند و کیفیت بالایی داشته باشد.

 

برای نصب بلنک پنل چه مراحلی را باید طی کنیم؟

اولین و مهم‌ترین قدم  جهت انتخاب بلنک پنل این است که ابعاد رک خود را بدانید. سپس با توجه به ابعاد رک خود می‌توانید بلنک پنل مناسب را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در هنگام اندازه گیری رک، تفاوت عرض داخلی و خارجی را در نظر بگیرید. مثلا اگر رک 19 اینچ دارید، باید بلنک پنلی انتخاب کنید که برای رک‌های 19 اینچ مناسب است.

انتخاب بلنک پنل

7 مرحله زیر را برای نصب بلنک پنل انجام دهید:

  1. اندازه گیری ابعاد بلنک پنل.
  2. جنس مورد نظر را انتخاب کنید.
  3. بخشی که بلنک پنل را در آن قرار می‌دهید را از قبل مشخص کنید.
  4. فضای کافی برای بلنک پنل را در نظر بگیرید.
  5. از قرار گرفتن بلنک پنل در فضای تعبیه شده‌ی رک مطمئن شوید.
  6. بلنک پنل را طوری در رک قرار دهید که مانع چرخش هوا و نگه داشتن هوای گرم در گوشه‌ای از رک نشود.
  7. و تمام!

اندازه‌ی سوراخ‌های تعبیه شده در رک را اندازه گیری کنید تا بلنک پنل در سوراخ هاجای بگیرد. هنگامی که بلنک پنل با کیفیت می‌خرید و از نصب درست آن اطمینان حاصل می‌کنید و محیط دیتاسنتر را منظم نگه می‌دارد و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند. انتخاب بلنک پنل مناسب موجب عملکرد بهینه و افزایش عمر زیرساخت دیتاسنتر شما می‌شود.

بلنک پنل

از کجا بلنک پنل مناسب تهیه کنیم؟

کیبل منیجر انواع تجهیزات شبکه و رک از جمله بلنک پنل را تولید می‌کند. بلنک پنل‌های تولیدی در کیبل منیجر با رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک پوشانده شده که به زیبایی این قطعه می‌افزاید.  ضخامت این محصول یک میلی متر است. سبکی و استحکام بالا از ویژگی‌های منحصر به فرد بلنک پنل‌های ما است. نصب از طریق پیچ و کیج نات قابل انجام است. 

این محصول در اندازه‌های 1 تا 4 یونیت تولید می‌گردد. بلنک پنل تولید شده در کیبل منیجر برای استفاده در رک‌های 19 اینچی مناسب است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.